kisah berus gigi yang malang




pada suatu pagi.. seorang adik bertanya kepada kakaknya..


"kak, nak mandi tak? adik nak mandi.."


kakak pun menjawab..


"tak nak mandi lagi. takpe adik mandi la dulu.."


sejurus selepas itu, adik pon masuk mandi dan kedengaran seperti adik itu mandi sambil membasuh bilik mandi. mana taknya. sekejap2 dia keluar dan ambil beg plastik la. ktung ktang ktung ktang dengan dia baling botol shower gel yang dah kosong dalam beg plastik dan juga dengar dia berus bilik mandi.. dalam hati kakak..


"ohh rajinnya adikku.."


selesai je adik itu mandi, kakak pula mahu bermandi-manda. kaka masuk ke dalam bilik mandi dan perkara pertama yang kakak lakukan adlah mahu memberus gigi.. tiba-tiba.. sentap mata kakak tu melihat berus giginya ado rambut bagai.. macam sikat rambut la pulak! terus kakak buka pintu bilik air dan bertanya..


"dik! ko berus lantai bilik air pakai apa?"


adik pon menjawab...


"kenapa?"


kakak menyuakan berus gigi di tangannya supaya adik itu dapat melihat kemusykilan yang merajai hatinya..


adik pula ternganga.. dan berkata..


"aku ingatkan berus gigi tu ko dah tak pakai. aku berus lantai guna berus gigi tu la tadi.."


kakak terus menjengilkan matanya dan berkata..


"wehhhh gilo... aku nak gosok gigi macam mana skang ni? hayyyaaa..."


adik terus terkocoh2 pergi ambilkan berus gigi baru untuk kakaknya. dan selepas itu kakak dapat memberus gigi dengan aman damai...




p/s: kakak itu adalah dni dan adik itu adalah fafa..
hape la ngko fafa.. berus gigi aku ko berus lantai ye? cheiittt!
;p gelak sakan we ols lepas tu..



16 comments:

TuN Zarie UTaMa said...

eee....yakss.... haha segala macam bulu2 serta rambut pasti terselit pada berus gigi tu kan?? wakaka

Nurna said...

haha...adik terbaek sedunia....x yah suruh pon buat...bagus2..kui3

cikCOKLET:) said...

budak budak mmg cm nie.suka suki diorg je! keke:P

sabauu je la!

eyes143.. said...

ari tuh maskara anin, abeh adek anin guna wat cat dinding.. hahaha

eNaSaN said...

salam singgah

alahai berus gigi...cian ko dh jd berus lanTai...(^_^)...

helena's said...

hahahah mesti comel gila masa dia berus tu.tak penat ke sikit punye kecik berus tuh!haha

dni semakin pandai menulis!tahniah!

* mEsSy * said...

kehkehkeh.. lepuk fafa sket..

;P

ardinihumaira said...

to TuN Zarie UTaMa

hehe.. iyo lah tu ;p

ardinihumaira said...

to Nurna

beliau memang rajen. patut anugerahkan berus gigi buat beliau miahaha

ardinihumaira said...

to cikCOKLET:)

naseb baik pasan ado rambut2 tu kalo tidak.. ku gosok gigi selamba je ayoyooo *_+ kan kan

ardinihumaira said...

to eyes143..

ngeee kreatif adik u yunk!

ardinihumaira said...

to eNaSaN

;p cian beliau kan kan

ardinihumaira said...

to helena's

hah betul ke ni cik hel? dni terharu..sobbb sobbb

yeay2 dni pandai nulis. hik3.. nak wat 30 entry seminit pasni lalalala

ardinihumaira said...

to * mEsSy *

baek u kasi cocopie. dia suka cocopie. hehe

tujuhhariseminggu said...

mak aih... gigihnye basuh toilet guna berus gigi... :)

ardinihumaira said...

@tujuhhariseminggu

tu la fafa.. hehe kelakar gak kan