Tips | Menghilangkan Selulit Menggunakan Kopi & Minyak Zaitun



pernah cuba tak pakai campuran minyak zaitun dengan serbuk kopi pada badan? haa.. jangan tak tahu... ianya boleh melembutkan kulit dan juga menghilangkan selulit jika diamalkan secara berterusan. memang mujarab tau...






caranya mudah saja.. bahan yang korang perlukan hanyalah:

  1. minyak zaitun
  2. serbuk kopi

ye.. itu aje! hehe.. oh, ya.. dni guna minyak zaitun safi. pastu serbuk kopi pula dni guna serbuk kopi timbang tu. bukan nescafe ye.. tak tahu la ok tak kalo guna nescafe. tapi kalau u ols nak cuba guna nescafe tu cuba aje la.. :D


korang campurkan serbuk kopi dengan minyak zaitun tu.. kasi dia likat-likat tau.. jangan cair meleleh.. sebab nak wat macam krim gtu.. pastu urut-urut la sekitar kulit badan.. biasanya pakai kat peha/lengan je dni ni.. hehe.. pakai masa mandi.. wat cam skrub tu. kalau korang rajin, boleh sapu kat daerah yang korang nak pastu balut dengan pembalut badan tu. ada kan plastik tu.. alaaa... lupa lak orang panggil plastik ape.. haaa.. yang tu laa.. isk3...


then bilas macam biasa.. hasilnya, kulit rasa lembut2 cemtu..
best tau.. dni tahun ni baru buat 3 kali..
tahun lepas 6-7kali..
apa maknanya tu?
okeh.. memang pemalas.. haha!
cuma nak berkongsi tips..
harap ianya membantu kamu^___^


selamat mencuba!


18 comments:

Kancilbiru said...

seriuss???? wah bagus ni...ada stok kopi yang tah bila nak habis tah...sebab jarang minum kopi tapi beli pulak..

Uruchimaru @ kf said...

emm iteresting....^-^

eh dni ade tips utk hilgkan daki2 di bdn..?

Uruchimaru @ kf said...

http://uruchimaru-kf.blogspot.com/
slm dni..
kite suda tukar url blog hrp maklom ea..

ardinihumaira said...

@Uruchimaru @ kf

haa... orait juga tu.. nati dni watkan tips ye :D

ardinihumaira said...

@Kancilbiru

boleh try tau.. ^___^ kat spa pun buat rawatn kopi untuk selulit.. hehe

ardinihumaira said...

@Uruchimaru @ kf

okeh2 dni update skang :D

Tihara said...

pernah tgk lam tv..org wat mandi kat spa..kopi kan antioksidan..sbb tu la kot..

chitam tanyew ni..daerah mana lagi ye nk tempek kopi ni..miahahah..chitam lariiii

Hizami Rahim said...

yeke?
sama tak kesan dia kalau minum kopi?
adeh.

Kazaztan Team said...

eh...menarik nie...boleh try test nie

* mEsSy * said...

tips2!! i lyke yu!!

White Girl said...

Wa, baru tahu nih. Leh try jap g. Huahua ~

icee-yah said...

jadi ek dni??em..nak tryla...:)tq:)

ardinihumaira said...

@Tihara

ngeh3.. chitam nak kena ni. .. ;p

dni tempek kat peha ngan lengan pastu perot.. pas sapu2 tu kasi dia kering baru bilas... rasa lembut2 je.. pastu naik aroma kopi.. wangii :)

ardinihumaira said...

@Hizami Rahim

tak sama zami.. minum kopi leh menyumbang selulit, tapi sapu kopi kat badan leh hilangkan selulit :) hehe

ardinihumaira said...

@Kazaztan Team

jum2 try test :D

ardinihumaira said...

@* mEsSy *

selamat mencuba yunk! ^____^

ardinihumaira said...

@White Girl

=) try tau.. best juga

ardinihumaira said...

@icee-yah

kena berterusan juga.. macam pakai losyen pelembap/ losyen hilangkan selulit tu pun kena berterusan, kan dear? hehe