Rezeki hari ni, Bubur Pedas Sarawak

-



Alhamdulillah.. rezeki pada hari ini... ada jiran dni bagi bubur pedas sarawak untuk dihidangkan sebagai juadah berbuka puasa... bubur pedas kat sini memang famous. banyak gerai yang jual bubur pedas. dni belum pernah rasa lagi pedas tahap mana bubur pedas tu. hehe... selama ni tengok kaler kuanya merah, yang ni kekuningan sikit...





ternyata lepas dni cuba bubur ni, tak pedas...kalau yang kaler merah tu maybe pedasnya kaw sket... rasanya macam gulai lemak kuning sayur-sayuran. sebab bubur pedas penuh dengan sayur. tak ada lauk lain. cuma sayur je.. healthy gak makan bubur pedas. cuma penggunaan santan tu tetap jadi berlemak... dni ingatkan bubur pedas buat makan dengan nasi.. rupanya diratah cemtu je... nanti nak cuba buat sendirilah bubur pedas... nak cari resipi ^___^



-

12 comments:

diana said...

kenapa nama nya bubur ye??
selalunya kalau bubur ni ada tambah beras..kan??

coklatberapi said...

xpernah rasa pun bubur pedas ni..pedas ke?hehe

Chekgu Azrine said...

pelikla bubur style sarawak erk..tp klu sdp..akk bedal je .

Abey Mirul said...

Bubur ni asli dari sarawak ke? Tak pernah pulak nengoknya masa duk sana.. Hehe..

Peri PiA said...

Alhamdulillah,thn lps akak penah tgk rancangan bazaar ramadhan Qi pg sarawak.mmg femes bubur ni

Eca Dwinky Asha said...

wahhh..da mcm2 resepi sarawak tahu ne..nnti eca cuti2 msia dkt sana,sis tlg masakkan ye.hahaha XD

IntaNBerliaN said...

mcm pelik la plak.. xpnh mkn lagi... tp nampk cam best :-)

kakchik@ella said...

KC tak penah rasa bubur pedas ni, Dini. Sedap eh?

azizah :) said...

kat sarawak eh popular..nampak macam pelik..tp kalau sedap oklah tu..hee

Izan Ishak said...

bubur pedas mmg popular kan kat sana... kalau kena yg betul2 pedas baru syok rasanya... *dok imagine camnalah rasanya..

izz iizza said...

menu baru ni..sy x pernah dengar pun menu bubur pedas ni..:)

anisalya said...

macam menarik je.