Solat Sunat Terawih | Lafaz Niat dan kelebihannya

Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a: "Sabda Rasulullah s.a.w. mengenai Ramadhan: Sesiapa yang mendirikan sembahyang (Terawih) dalam bulan itu dengan penuh keimanan dan mengharapkan keredaan Allah, akan diampunkan segala dosa yang dilakukannya sebelum itu."






Abu Hurairah berkata; “Rasulullah S.A.W. sangat menggalakkan sembahyang tarawih sekali pun beliau tidak mewajibkannya.”



Lafaz Niat Solat Terawih

Solat sunat39.gif

Sahaja aku sembahyang Terawih dua rakaat makmum kerana Allah Taala.



selamat beramal!

^___^

-


17 comments:

P E T A K B U N G A said...

selamat berpuasa

salam perkenalan

ros_reeza said...

Nice sharing :)

thanx...

nuyui a.k.a miss YUI said...

slmt berpose semua =)

Peri PiA said...

thanks for sharing dear

Cho Zila said...

malamni harap dapat pergi.... Insyaallah...

Sky Before Pinky said...

sukeenye ramadhan dah datang..leh solat terawih malam ni.. Tak sempat p surau..terpaksa lah wat sendiri..just feel je kureng..hehe

Riena Haiqal said...

siyes saya memang cari lafaz niat ni tadi. tak sangka Dni share juga.. hehehehehe. thanx Dni.. (^_^)

nur anis said...

salam ramadhan kak dni..:)

eB said...

mlm nih dh start kan? :)

salam Ramadhan dari TLf & maafkan segala slh & silap... smoga Ramadhan kali ini, IBADAH kiter lebih diberkati. aminnnnnn

tc yer :)

anisalya said...

teringat solat terawih time belajar2 dulu.

syawalsimpsons said...

lama benar tak G terawih...mmm...last waktu pregnantkan syawal 3 bulan..lepas tu susah nak G..sebok nak menjaga anak...nak gilir2 ngan en asbeen pon susah..demo je nak dapat pahala terawih..adoi...kikikiik

ekinashikin said...

selamat berpuasa utk dni & asben...

Myra Jay said...

Selamat berpuasa untuk Dni..
Take Care ye ;)

dak eina said...

1st day dh xleh terawih n puasa...sedihnya..

Tihara said...

selamat berpuasa dini..nice sharing :)

azizah :) said...

InsyaAllah harap2 dapat menjalani ibadah tarawih juga..

izz iizza said...

nice sharing..:)